En blog om TV-serier, DIY, kläder, shopping och allmänt nörderi!

söndag 18 augusti 2013

Patchwork klocka!

Jag hittade den här klockan på en blogg och blev helt kär! Nästa gång jag var på IKEA (nya katalog släppet...) köpte jag en smycke klocka för att göra något liknande, fast med papper.

Jag började med att samla ihop papper, inte matchande men de gick iallafall ihop i färgerna, som jag klippte ut hexagoner ur.


Efter det immade jag på papperna på klock-bitarna. Efter att de torkat en stund jämnade jag till kanterna med en sax.


Uret skruvade jag loss för att även kunna sätta en lapp på mittersta hexagonen. När de ändå var lösa passade jag på att dekorera visarna och sätta en knapp-brad i mitten.


Sen var det bara att pussla ihop allt! Visarna blev lite väl kamoflerade, ska nog investera i ett par finare visare (kanske de här?).


Har en massa bitar kvar att göra så den kommer att bli lite större men jag gillar den redan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar